ΝΕΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ – KOΡΜΟΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΕΥΒΟΙΑΣ: τμήμα Ψαχνά – Στροφυλιά
Τελευταία Ενημέρωση: 22/05/2024
Εξέλιξη Έργου
Φυσικό Αντικείμενο
Μελέτες ωρίμανσης μέχρι τη δημοπράτηση του νέου οδικού άξονα – κορμού Βόρειας Εύβοιας, σύμφωνα με τις προτάσεις της ΣΜΥ του Προγράμματος “ΕΥΒΟΙΑ ΜΕΤΑ”, στο τμήμα του από τέλος του ήδη δημοπρατηθέντος οδικού τμήματος παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών μέχρι την περιοχή της Στροφυλιάς στο Δήμο Μαντουδίου – Λίμνης – Αγίας Άννας. Πρόκειται για οδικό έργο μήκους 36χλμ περίπου και διατομής β2σ κατά ΟΜΟΕ, με ενιαίο οδόστρωμα και πλάτος καταστρώματος 11μ. χωρίς τις πλευρικές διαμορφώσεις (ίδια διατομή με το οδικό έργο παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών).
Προεκτιμώμενη Αμοιβή Μελέτης | € 5.500.000 |
Ενδεικτικό Χρονοδιάγραμμα Μελέτης | Ιούνιος 2024 |
Φορέας Χρηματοδότησης Μελέτης | Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΕΠΑ) Υποδομών |
Τρόπος εκτέλεσης έργου | Δημοπράτηση Μελέτης – Κατασκευής (άρθρο 50 του Ν. 4412/2016) / Χρηματοδότηση από τομεακό Ε.Π. «ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ 2021-2027». |
Ταυτότητα του Έργου
Σκοπιμότητα / Αποτελέσματα / Ωφελούμενοι
Αποτελεί, μαζί με το δημοπρατημένο τμήμα Παράκαμψης Χαλκίδας / Ψαχνών, δεσπόζον υποσύνολο του κεντροβαρικού μεσογειακού οδικού άξονα – κορμού διασύνδεσης της Βόρειας Εύβοιας με την περιοχή της Χαλκίδας και με την υπόλοιπη Εύβοια, καθώς και με το πολεοδομικό συγκρότημα της Αθήνας και τη λοιπή ηπειρωτική Ελλάδα (μέσω της ψηλής γέφυρας Χαλκίδας), το οποίο θα εξασφαλίσει θεαματική βελτίωση της οδικής προσπελασιμότητας της Βόρειας Εύβοιας, που υπό τις σημερινές συνθήκες κρίνεται ως εξαιρετικά πενιχρή, κυρίως λόγω της ιδιαίτερα προβληματικής διέλευσης του ορεινού όγκου μεταξύ Ψαχνών και Προκοπίου, επί μήκους 20χλμ, πέραν της ιδιαίτερα προβληματικής διέλευσης διαμέσου των οικιστικά αναπτυγμένων περιοχών Χαλκίδας, Νέας Αρτάκης και Ψαχνών.
Στο κρίσιμο αυτό τμήμα βορείως Ψαχνών διασφαλίζεται με το νέο έργο σύντμηση του μήκους διαδρομής τουλάχιστον κατά 20%, ενώ η αντίστοιχη χρονοαπόσταση συντέμνεται τουλάχιστον κατά 55%, κυρίως χάρη στη βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του νέου οδικού άξονα που θα διαθέτει ελάχιστη ακτίνα καμπυλότητας οριζοντιογραφίας 280μ, εξαντλώντας με τον τρόπο αυτό τη μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα κατά ΚΟΚ για οδούς ενιαίου καταστρώματος, σε σύγκριση με τους 33 ελιγμούς αναστροφής, ταχύτητας 30χλμ/ώρα, που χαρακτηρίζουν το αντίστοιχο τμήμα του υφιστάμενου άξονα.
Ταυτόχρονα με τη δραστική βελτίωση του χρόνου και του μήκους διαδρομής του συνόλου των χερσαίων μετακινήσεων από / προς τη Βόρεια Εύβοια εξασφαλίζεται θεαματική αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας και του επιπέδου εξυπηρέτησης της κυκλοφορίας έναντι των εξαιρετικά πενιχρών επιδόσεων που χαρακτηρίζουν τη χρήση της υφιστάμενης Ε.Ο. 77 στο αντίστοιχο οδικό τμήμα.
Η υλοποίηση του έργου θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην προσπάθεια για την ανάταξη της καθημαγμένης Βόρειας Εύβοιας από την καταστροφή που υπέστη ο παραγωγικός ιστός της, λόγω της πυρκαγιάς του 2021 και θα αποτελέσει το αναγκαίο υπόβαθρο για την ανασυγκρότηση και την ανάπτυξή της, αλλά και για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του δραματικού προβλήματος πληθυσμιακής συρρίκνωσης λόγω ισχνής οικονομικής δραστηριότητας και πενιχρών ευκαιριών απασχόλησης, που ήδη είχε παρατηρηθεί τις προηγούμενες τρεις δεκαετίες, με κίνδυνο να επιταθεί δραματικά μετά την καταστροφή του 2021.