Στις 30 Νοεμβρίου 2021 ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Γιώργος Γεωργαντάς, συνοδευόμενος από το Γενικό Γραμματέα Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών, κ. Λεωνίδα Χριστόπουλο, ταξίδεψαν στη Βόρεια Εύβοια, με στόχο τη δρομολόγηση της αναβάθμισης των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.) των Δήμων Ιστιαίας – Αιδηψού και Μαντουδίου – Λίμνης – Αγίας Άννας.
Οι κ.κ. Γεωργαντάς και Χριστόπουλος πραγματοποίησαν συναντήσεις με τους Δημάρχους Ιστιαίας – Αιδηψού, κ. Γιάννη Κοντζιά και Μαντουδίου – Λίμνης – Αγίας Άννας, κ. Γιώργο Τσαπουρνιώτη, καθώς και στελέχη των δύο Δήμων. Επίσης, στις συναντήσεις συμμετείχε η κα Ελισάβετ Πρέζα, Στέλεχος της Επιτροπής Ανασυγκρότησης της Βόρειας Εύβοιας επικεφαλής της οποίας, είναι ο κ. Σταύρος Μπένος, η κα Μαρία Αναγνώστου, Αντιπεριφερειάρχη Πολιτισμού και παράλληλα επιφορτισμένη με καθήκοντα συνδρομής στο έργο της Επιτροπής Ανασυγκρότησης της Βόρειας Εύβοιας και η κα Μίνα Κυριακού, Γενική Γραμματέας του Δήμου Μαντουδίου, Λίμνης, Αγίας Άννας.
Ειδικότερα, αντικείμενο της συνάντησης ήταν η αναβάθμιση των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.) των δύο Δήμων σε Ολιστικά Κ.Ε.Π., ώστε όπως ανέφερε ο κ. Γεωργαντάς «να μπορούν να αποτελέσουν βασικό μοχλό, στην εθνική προσπάθεια ανασυγκρότησης της περιοχής, μέσα απο την περαιτέρω μείωση της γραφειοκρατίας». Στη διάρκεια των συναντήσεων τέθηκαν ζητήματα που αφορούν τη στέγαση των Κ.Ε.Π., το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης εργασιών και έναρξης λειτουργίας των Κ.Ε.Π., την αναβάθμιση του υφιστάμενου εξοπλισμού, τη στελέχωση κ.α.
Στον οραματικό πυρήνα του εγχειρήματος υλοποίησης του Ολιστικού Κ.Ε.Π. είναι η δημιουργία ενός μοναδικού σημείου επαφής των πολιτών της Βόρειας Εύβοιας με το κράτος. Η καινοτομία των ολιστικών αυτών Κ.Ε.Π. είναι ότι η συλλογή των δικαιολογητικών ή των πιστοποιητικών που θα χρειάζονται οι πολίτες θα συγκεντρώνονται από τους εκπαιδευμένους υπαλλήλους των Κ.Ε.Π. Ουσιαστικά τα ολιστικά αυτά Κ.Ε.Π. θα λειτουργούν ως «υποκαταστήματα» του Κράτους. Θα υπάρχουν προθεσμίες διεκπεραίωσης με την αντίστοιχη αποζημίωση του κάθε πολίτη σε περίπτωση που δεν τηρείται η σχετική προθεσμία, ενώ παράλληλα ο ενδιαφερόμενος θα λαμβάνει συνεχείς ενημερώσεις, με ψηφιακά μέσα, για το στάδιο στο οποίο βρίσκεται το αίτημά/υπόθεσή του. Επίσης, με τα Ολιστικά Κ.Ε.Π. στόχος είναι η δημιουργία και του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι», μέσω του οποίου θα εξυπηρετείται και ο πιο «απομακρυσμένος» πολίτης παρέχοντάς του «πρόσβαση» στο Κράτος. Για την επίτευξη των παραπάνω κρίνεται απαραίτητη η δημιουργία ενός εξειδικευμένου λογισμικού προγράμματος το οποίο θα υποστηρίζει και θα «υπηρετεί» όλες τις παραπάνω διαδικασίες.
Σχετικά με την αναβάθμιση του πληροφοριακού συστήματος των Κ.Ε.Π. για την καλύτερη υποστήριξη των νέων λειτουργιών και υπηρεσιών περιλαμβάνονται τα εξής:
- Καλύτερη λειτουργία των επικοινωνιών (email & SMS) για την ορθότερη και πιο διαφανή ενημέρωση των αποδεκτών, της πορείας και ολοκλήρωσης του αιτήματός τους.
- Αναβάθμιση για την υποστήριξη υποσυστήματος εισροών – εκροών, με παρακολούθηση του χρόνου διεκπεραίωσης και την δυνατότητα εξαγωγής αναφορών και δεικτών αποδοτικότητας σε πραγματικό χρόνο.
- Ένταξη αρχικά στο σύστημα, όλων των αγροτικών προϊόντων του δημοσίου για την καθολική εξυπηρέτηση των αγροτών από ένα σημείο και την οργάνωσή αυτών την προϊόντων σε “Οικογένεια Προϊόντων”.
- Καθολική εφαρμογή κάθε μίας “Οικογένειας Προϊόντων” σε όλα τα ΚΕΠ, μετά από μια επιτυχημένη περίοδο εφαρμογής στα ολιστικά ΚΕΠ της Β. Εύβοιας.
- Με την επιτυχή λειτουργία της πρώτης “Οικογένειας Προϊόντων” θα προστίθενται νέες που θα εξυπηρετούν ολιστικά και άλλες κοινωνικές ή επαγγελματικές ομάδες.
Τέλος, για το βέλτιστο σχεδιασμό των δυο Κ.Ε.Π. προτάθηκε οι Δήμαρχοι καθώς και οι αντίστοιχοι πρόεδροι των Τοπικών Κοινοτήτων να καταγράψουν και να αποστείλουν τις δυσκολίες και τις ανάγκες τις καθημερινότητάς τους, ώστε να συμπεριληφθούν ως υπηρεσίες στο νέο Ολιστικό Κ.Ε.Π.
[diazomagallery id=”dt1122021″]